AA's blog

Adrina Adie

10 Perkara Tanda Suami Anda Bahagia


Walaupun ada pasang surutnya, setiap isteri inginkan suami mereka bahagia dalam melayari alam rumah tangga. Bukan mudah untuk lihat suami tunjuk sayang pada isteri.

Ketahuilah, 10 tanda di bawah ini menunjukkan suami anda bahagia hidup bersama anda.

Apakah tanda suami bahagia?

1. Selalu peluk dan cium


Apabila dia pulang dari tempat kerja, dia akan menghadiahkan anda sebuah ciuman. Ciuman itu bukanlah hanya sentuhan di pipi tetapi lebih sensual dan intim. Anda boleh tafsirkan perbuatannya itu bahawa dia sangat gembira pulang ke rumah bertemu semula dengan anda.

2. Sentiasa call, SMS atau Whatsapp


Apabila dia pergi untuk urusan perniagaan, dia akan menghubungi anda setiap hari dan memberitahu betapa rindunya dia pada anda. Ada juga suami yang baru sampai pejabat, terus buat laporan, hantar Whatsapp pada isteri, “Ayang, abang dah sampai“. Sehinggkan ada teman sepejabat kata dia kena queen-control.

Hakikatnya, apabila seorang suami betul-betul bahagia berumah tangga, dia akan merindui isterinya dan ingin selalu bersamanya. Dia sangat setia pada anda dan anda juga tahu kebenarannya.

3. Selalu sebut ‘I Love You‘


Dia akan memberitahu yang dia mencintai anda. Dia akan mengulangnya setiap hari dan anda juga akan membalasnya.

Selepas beberapa tahun mendidirikan rumahtangga, ada isteri yang akan mula merungut “Awak ni, tak cakap awak cintakan saya pun”; dan kemudiannya dibalas dengan “Eh, awak ni. Kan saya dah cakap masa kita kahwin awal-awal dulu. Tak cukup lagi ke?”. Itu bukanlah perangai seorang suami yang bahagia. Dia suka menyebut selalu kerana dia dapat rasai perasaan cinta tersebut dan dia tahu anda amat suka mendengar kata-kata tersebut.

4. Ringan tulang


Dia membantu anda menguruskan hal dalam rumah dan dia mahu meringankan beban anda. Dia dengan sukarela mengemas dan menguruskan rumah supaya rumah anda selesa didiami. Bukan itu sahaja, malah dia turut mendidik anak-anak untuk membuat perkara yang sama. Dia sedar bahawa tanggung jawab mendidik anak bukan terletak hanya di bahu isteri, tetapi juga pada dia.

5. Selalu puji isteri


Dia suka memberi pujian pada anda. Dia memberi perhatian pada anda dan segala yang anda lakukan. Anda perasan dia memerhatikan anda, tetapi dia tak mampu menghentikannya kerana dia sangat mencintai anda. Dia tidak pernah jemu melihat anda tidak kira apa jua perubahan yang berlaku pada diri anda. Janganlah asyi hamburkan kata-kata yang tidak sedap didengar seperti, “Awak ni, makin gemuk pulak abang tengok“.

6. Menjadi penenang


Dia akan memeluk erat apabila anda menangis. Apabila anda berasa kecewa dan sakit hati sehingga menyebabkan air mata anda mengalir, dia ada untuk anda. Dia akan cuba sedaya upaya memahami apa yang anda lalui walaupun kadang-kadang tidak sesempurna mana.

7. Perkongsian dari hati ke hati


Ini antara tanda suami bahagia yang sangat jelas. Dia akan berkongsi cita-cita dan kesedihannya dengan anda. Senang cerita, selalu ada sesi pillow-talk.
Perkongsian ini bukanlah sesuatu yang mudah baginya kerana dia perlu memberitahu anda supaya anda boleh menyokongnya dan membantu membina keyakinan dalam dirinya. Apabila dia terbuka untuk berkongsi dengan anda mengenai perancangannya untuk kerjaya, dia mengharapkan anda mendengar dan memberikan sokongan. Dia tahu anda satu-satunya orang yang memahaminya. Rasa cintanya pada anda sangat mendalam dan cukup untuk membuatkan anda memahami dan mendengar curahan hatinya.

8. Tidak marah kalau tak ‘dapat‘


Ada jenis suami yang bila isteri ‘period‘, dia hangin satu badan. Bila isteri tidur, dan apabila kejutkan tak bangun untuk ‘bersama‘, pagi-pagi akan muncung muka.

Wahai suami, isteri bukan boleh tentukan bila haid akan datang. Kadang-kadang, isteri penat buat kerja rumah sampai tertidur. Bukannya tidak mahu layan suami, cuma bila penat sangat, apa pun tak sedar.

Bagaimana kalau pantang 100 hari? Boleh tahan?

9. Tidak malu panggil Ayang atau Sayang depan orang ramai


Tanda suami bahagia ialah dia bersikap natural pada bila-bila masa. Ada suami yang control macho, tidak mahu tunjuk manja depan public. Ada yang panggil isteri dengan nama sahaja. Maka, suami yang panggil Ayang atau Sayang, atau apa-apa nama manja isteri tanpa rasa malu, itulah lelaki sebenar.

10. Tidak malu pegang tangan isteri depan orang ramai


Kadang-kala kita nampak ada pasangan yang sudah tua, tetapi masih lagi berpegangan tangan. Terus terdetik dalam hati, “Ohhh… sweetnyaaa….!“.

Ramai yang inginkan moment seperti itu. Ramai yang ingin kedut bersama-sama bila menginjak usia tua.
 
Copyright © 2006 AA's blog - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info