AA's blog

Adrina Adie

Laman Web "Real Translator Jobs" adalah Scam, Jangan Terpedaya !

Pernahkah anda mendengar "Real Translator Jobs" sebelum ini? Ia merupakan web penipuan internet yang telah memperdayakan ramai pengguna internet diseluruh dunia. Maklumat terkini, "Real Translator Jobs" telah mula bertapak untuk menipu pengguna Internet di Malaysia. AWAS dengan taktik licik mereka !



Setelah anda signup program mereka, anda akan diminta untuk membayar USD34 kepada mereka untuk yuran pemulaan kononnya. Mereka akan mempromosi yang kononnya telah ramai yang berjaya sehingga mengaut keuntungan berganda setelah bekerja sebagai penterjemah melalui agensi mereka.



Semasa membuat pembayaran, mereka akan meminta anda memberikan maklumat Kad Kredit anda termasuk security pin untuk transaksi tersebut.




Anda bukan setakat akan rugi RM 134 malah, jika maklumat kad kredit anda telah didedahkan, anda akan mengalami kerugian lebih dari itu. Maka, anda harus lebih berwaspadalah terhadap scam-scam seperti ini.

Sindikit ini menggunakan pelbagai medium media social untuk menarik minat pengguna Internet di Malaysia untuk mempercayai program mereka.

Sebarkan maklumat ini kepada sahabat dan kenalan anda sebelum mereka teraniaya oleh sindikit antarabangsa seperti ini.
 
Copyright © 2006 AA's blog - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info