AA's blog

Adrina Adie

Agenda Tersembunyi Disebalik Larangan Merotan Anak

Photo: credit to Ujang

Sedikit demi sedikit hak dan kaedah mendidik kanak-kanak secara tradisi ditarik oleh pemerintah melalui kuasa perundangan dan akta-akta yang tidak munasabah. Guru-guru sudah tidak lagi boleh merotan, dan kini Ibu Bapa pula bakal disekat. Apa objective mereka ? Bagaimana pengakhirannya nanti kepada instituisi pembentukkan sahsiah kanak-kanak. 

Gerakkan halus yang dirancang oleh musuh-musuk Islam bergerak atas nama Konvensyen Mengenai Hak Kanak-kanak (CRC) : Children's Rights Council. Gerakkan-gerakkan yang seperti ini biasanya mengguna pakai isu-isu minority lalu digembar gemburkan seolah-olah mereka ini pembela kes-kes terpencil dan minority sehingga menjadi kepada gerakan membela di peringkat dunia. Gerakkan ini sama seperti gerakkan membela hak LGBT. Halus dan terancang. 


Walaupun pemimpin negara kita tahu bahawa ini bukan budaya kita, yang peliknya ? yang mereka sign juga dengan CRC tu buat apa? Kita mungkin tidak tergolong dalam golongan yang merotan anak dengan kejam. Tetapi, we reserve the rights kalau2 dia tak solat. Mereka (pemimpin) yang bersetuju untuk menanda tangani perjanjian ni, memang tidak memandang jauh kehadapan. Tak pasal-pasal kita kena jajah lagi. Dijajah dengan cara mengikut telunjuk CRC tentang tatacara mendidik anak.

Semakin hari semakin banyak pemikiran liberal yg kononnya bersikap terbuka yang mampu menyelesaikan masalah manusia.. Tetapi sebaliknya kita lihat semakin liberal; semakin banyak pula permasalahan dlm masyarakat. Inilah kebebasan yang merosakkan

Mereka mengikat pemimpin negara dengan segala skandal yang ada sehingga pemimpin negara tertentu terpaksa menandatangani perjanjian untuk mematuhi kehendak dan acuan mereka. 

Siapa CRC ini ? 
The Children's Rights Council (CRC) is a global 501(c)(3) non-profit organization that focuses on children’s advocacy, legislative reform, and access/visitation services. It was founded in 1985 by David L Levy, Esq. and several other individuals who collectively have more than 40 years experience in helping to resolve custody disputes. The organization is headquartered in the Washington D.C. metropolitan area with 60 chapters in 39 states (including the District of Columbia) and international affiliates in Australia, Canada, Great Britain, France, Israel, Japan, Switzerland, and Sierra Leone [click here]. Prominent professionals in the fields of religion, law, social work, psychology, child care, education, business, and government comprise our Family Advisory Board.

Begitu juga dengan kes CRC ini. Pergerakkan ini pasti ada agenda tersembunyi. Mereka akan cuba menjustifikasi kaedah mereka dengan kes-kes yang telah berlaku. Setakat ini, belum ada negara Islam lain seperti Arab Saudi, Palestine, Iraq, Pakistan, Brunei yang bersetuju dengan CRC. Kenapa Malaysia perlu mengikut saranan NGO CRC ini ? Adakah Malaysia tiada kepakaran untuk menggubal undang-undang sendiri ?

Rotan adalah kaedah mendidik yang telah lama dipraktikkan sekian lama dan ia telah terbukti berkesan. Kita akui, ada kes-kes penderaan berlaku oleh guru atau ibu bapa yang tidak bertanggungjawab. Ini lah motif yang diambil kesempatan oleh gerakkan CRC. 

Photo: credit to Ujang

Tahukah anda ? Dunia hari ini di kawal oleh 10 keluarga elite dunia seperti : Astor, Bundy, Kennedy, DuPont, Freeman, Li, Rothschild, Rockefeller, Russel dan Onnasis. Kemungkinan gerakkan CRC ini juga turut dibiayai oleh salah satu keluarga Global Elite ini. Mungkin ? tiada yang mustahil. 

Kami melihat 20 - 30 tahun kehadapan, apa akan jadi kepada hak penjagaan dan hak mendidik kanak-kanak jika Malaysia mengikut telunjuk CRC ? Menurut Datuk Seri Rohani Abdul Karim; Kerajaan Tiada Pilihan. Ini satu pengkhiatan kepada rakyat Malaysia !! Kerajaan Malaysia sudah tidak ada pilihan lain ???? Sungguh malang Malaysia. 

Jika anda setuju hari ini: Percayalah, Mereka akan pinda dari masa ke semasa hingga, Ibu bapa mungkin akan hilang hak sepenuhnya jika ibu bapa tidak menepati kriteria yang telah ditetapkan oleh CRC dari masa ke semasa. Hak mendidik dan mengasuh kanak-kanak bakal jatuh ketangan organisasi ini. Sudah tentu mereka akan perkenalkan sedikit demi sedikit. Sedikit sahaja kecuaian ibu bapa, mereka akan dihukum oleh CRC. Anda pasti tidak akan mampu lagi membezakan lagi antara kecuaian dan ketentuan qada' dan qadar.

Adakah kanak-kanak masa hadapan bakal menjadi milik sesuatu organisasi ? Jika Israel terlibat dibelakang tabir organisasi CRC ini, kemungkinan besar rancangan jangka panjang CRC adalah untuk mengambil hak penjagaan kanak-kanak sepenuhnya sekiranya ibu bapa tidak comply dengan compliance mereka. Kononnya, kaedah merekalah yang terbaek didunia dalam mendidik kanak-kanak. Kanak-kanak selepas 12 tahun bakal mendapat hak untuk membuat pilihan sendiri jika CRC menguasai akta perundangan Malaysia.  

Di Canada
The three primary features of the rights-based approach are as follows:
  • All rights are equal and universal
  • All people, including children are the subject of their own rights and should be participants in development, rather than objects of charity
  • An obligation is placed on states to work towards ensuring that all rights are being met
Source: canadiancrc.com
Jadikan kes yang berlaku pada pasangan Malaysia di Sweeden sebagai pengajaran. Ibu mereka hilang hak keatas anak sendiri. 

Yang menyakitkan hati, orang-orang kita yang tidak berpandangan jauh akan turut sama mempertahankan CRC ini. Mereka akan nampak yang baik-baik pada peringkat permulaan. Justifikasi demi justifikasi akan dikeluarkan untuk mula menapak. Setup the foot print. 

Mereka-mereka ini tidak akan tidur dan sentiasa mencari kes-kes terpencil dan akan memperbesarkan kes-kes tersebut sehingga mereka mampu mempengaruhi masyarat sehingga bersetuju dengan idea awal mereka. AWAS !! kami telah memberi amaran dan gambaran.

Kerajaan Malaysia sebenarnya boleh merangka sendiri undang-undang kekeluargaan tanpa perlu menganggotai dan memeterai perjanjian dengan CRC. Anak-anak kita, ikutlah acuan agama dan budaya kita, Kami percaya Malaysia mempunyai ramai pakar untuk merangka dan menggubal sendiri undang-undang berkaitan kanak-kanak. Janganlah kita masuk ke dalam perangkap CRC yang halus dan tidak menjaga kepentingan agama kita.

Kebanyakan dari kita (kaum muslimin) tentu telah membaca, atau bahkan sampai menghafalkan ayat berikut:

وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ



Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan ridha kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka.
(al Baqarah 120)

Bersama-samalah Kita Tolak Agenda CRC. Guballah akta kanak-kanak tanpa campur tangan CRC. Jika kerajaan tidak mampu keluar dari perjanjian dengan CRC, anda carilah kerajaan baru yang membolehkan Malaysia keluar dari cengkaman CRC. 


 
Copyright © 2006 AA's blog - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info